Start | Wiadomości | MotoKlub - zobacz więcej | Opel. Sportowa corsa

Opel. Sportowa corsa

Rozmiar czcionki: Decrease font Enlarge font
image Fot. archiwum

Mały silnik przypadnie do gustu miłośnikom powściągliwego stylu — Corsa 1.4 Turbo rozwija moc 110 kW/150 KM. Nowa czterocylindrowa jednostka w Corsie piątej generacji zapewnia znakomite osiągi: maksymalny moment obrotowy 220 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalna 207 km/h to wartości, które nie wymagają komentarza.

Pozostałe liczby są nie mniej imponujące: mimo sporej mocy nowa Corsa 1.4 Turbo zużywa tylko 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 wynoszącej 136 g/km). W ofercie zespołów napędowych Corsy silnik 1.4, gwarantujący sportowe wrażenia z jazdy, plasuje się pomiędzy trzycylindrową jednostką nowej generacji 1.0 Turbo o mocy 85 kW/115 KM a flagowym 1.6 Turbo OPC rozwijającym moc 152 kW/207 KM i zapewniającym porywające osiągi.

Corsa OPC jest dostępna tylko z nadwoziem trzydrzwiowym, natomiast Corsę z nowym sportowym silnikiem 1.4 Turbo można kupić zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej w atrakcyjnych cenach odpowiednio od 17 380 euro i 18 130 euro (sugerowane ceny detaliczne z VAT w Niemczech). Nabywcy Corsy mają do wyboru dwie wersje wykończenia: młodzieżową i sportową Color Edition oraz wyrafinowaną i bogato wyposażoną INNOVATION. Dla kierowców, którzy chcieliby zwrócić uwagę otoczenia na atuty 150‑konnej Corsy, firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus z wyrazistymi elementami OPC.

„Zależało nam na połączeniu sportowych osiągów z maksymalną funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. I udało się! A dowodem na to jest 150‑konna Corsa 1.4” — mówi Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej Grupy Opel, opisujący najnowszego przedstawiciela rodziny małych samochodów. „Nowa Corsa 1.4 Turbo doskonale uzupełnia nasze portfolio. Klienci mogą wybierać między sportową wersją trzydrzwiową i rodzinną wersją pięciodrzwiową”.

Energiczna, młodzieńcza i sportowa: bardzo oszczędna wersja ze 150‑konnym turbodoładowanym silnikiem

Inżynierowie firmy Opel starali się zbudować samochód, który zapewniałby przyjemność ze sportowej jazdy, zużywając niewiele paliwa. Turbodoładowany silnik 1.4 rozwija moc 110 kW/150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 220 Nm w przedziale od 3 000 do 4 500 obr./min. Miękko i precyzyjnie działająca sześciobiegowa przekładnia przenosi napęd na koła przednie. Tak wyposażona Corsa przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,9 sekundy. Elastyczność na piątym biegu w typowym dla wyprzedzania przedziale od 80 do 120 km/h wynosi 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna samochodu to 207 km/h.

Sportowym osiągom towarzyszy niskie zużycie paliwa, któremu sprzyja także układ Start/Stop należący do wyposażenia standardowego. Sprawdza się on przede wszystkim podczas jazdy w mieście wymagającej częstego zatrzymywania się i ruszania. Trzydrzwiowa Corsa 1.4 Turbo zużywa zaledwie 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje tylko 136 gramów CO2 na kilometr. W silniku spełniającym normę Euro 6 zastosowano układ zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów dolotowych i wydechowych, a zintegrowanie turbosprężarki z kolektorem wydechowym ograniczyło masę i wymiary całego modułu. Na obniżenie masy wpływa także żeliwny blok silnika o drążonej strukturze, drążone wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego.

Dynamiczna, praktyczna i stylowa: na wskroś sportowa

Miejsce dla pięciu osób i bagażnik o pojemności do 1 120 litrów w nadwoziu o długości zaledwie 4,02 metra — Corsa 1.4 Turbo ma wszystkie atuty, z których znane są pozostałe wersje tego modelu, w tym przestronne wnętrze przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych. Poza tym wersja Color Edition może poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym ze sportowymi akcentami. Pasażerowie tylnych siedzeń są chronieni przed słońcem i upałem za sprawą mocno przyciemnianych szyb Solar Protect. W samochodzie zastosowano też sportowe aluminiowe nakładki na pedały oraz poprawiającą komfort użytkowania kierownicę z przyciskami do sterowania radiem i tempomatem.

Sportowe akcenty nadwozia to błyszczący czarny dach i grill, chromowana końcówka wydechu i chromowane obwódki lamp przeciwmgłowych. Corsa jest standardowo wyposażona w 17‑calowe koła z dwukolorowymi aluminiowo-tytanowymi obręczami. W dostępnym bez dodatkowych opłat pakiecie Sport Stripes White, kołom można nadać biały połysk.

Elegancję wersji INNOVATION podkreślono subtelnymi eleganckimi dodatkami, takimi jak chromowane listwy przy oknach (w odmianie pięciodrzwiowej) oraz chromowane klamki drzwi. Do zbudowania przyjemnego klimatu wnętrza przyczynia się także jego oświetlenie. Relaks w trakcie jazdy gwarantują takie elementy wyposażenia, jak standardowe biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów i diodowymi światłami do jazdy dziennej, automatyczne włączanie świateł mijania z systemem rozpoznawania tunelu oraz czujnik deszczu włączający wycieraczki i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.

Wyrazista, bezkompromisowa, ekscytująca: pakiet Turbo Plus dla fanów Corsy OPC

Dla entuzjastów estetyki OPC firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus w cenie 800 euro (dla wersji pięciodrzwiowej) lub 950 euro (dla wersji trzydrzwiowej). Dzięki niemu światło dzienne ujrzą te atuty Corsy 1.4 Turbo, które w „zwykłej” wersji trzymane są w ukryciu. W skład atrakcyjnego wizualnie pakietu wchodzi przedni spojler OPC Line, listwa tylnego spojlera, a także spojlery progowe w kolorze nadwozia. W samochodach z nadwoziem trzydrzwiowym montowany jest dodatkowy spojler dachowy OPC Line. Wyrazistość Corsy potęguje karbonowy wzór na obudowach lusterek bocznych i przedniej listwie z logo Opla. Do zajęcia miejsca we wnętrzu zachęca sportowa kierownica OPC Line, a także pokryte czarną skórą rękojeści dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Opcjonalne sportowe fotele Recaro sprawiają, że wnętrze Corsy jeszcze bardziej przypomina kabinę samochodu wyścigowego. Nowa 150‑konna Corsa z dodatkami ucieszy zwłaszcza tych, którzy na co dzień chcą czuć klimat sportu samochodowego — a to wszystko za przystępną cenę.

  • email Prześlij znajomemu
  • print Wersja do druku
  • Plain text Czysty tekst
Get Adobe Flash player
Tagi
Dla tego artykułu nie określono tagów
Nasz Rzeszów © 2006-2008. Wszelkie prawa zastrzeżone.