Start | Wiadomości | MotoKlub - zobacz więcej | Honda. Jazz zagra latem

Honda. Jazz zagra latem

Rozmiar czcionki: Decrease font Enlarge font
image Fot. archiwum

Honda Jazz trzeciej generacji zadebiutuje na rynku w Europie latem 2015 roku, oferując odważną i wyrafinowaną stylizację nadwozia i wnętrza, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze.

Jazz zadebiutuje na rynku w Europie latem 2015 roku, oferując odważną i wyrafinowaną stylizację nadwozia i wnętrza, a także przestronne i funkcjonalne wnętrze. Oprócz tego, samochód wyróżnia się jeszcze lepszą jakością wykończenia, dostępnością zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i multimedialnych, jak również dynamicznymi właściwościami jezdnymi.

Mimo, że nowy model zachował klasyczną sylwetkę Jazza, jego nadwozie otrzymało nowoczesne, odważne linie oraz nowy pas przedni. Zastosowanie opracowanej przez Hondę globalnej platformy segmentu B pozwoliło powiększyć kabinę pasażerską. Z kolei system składania siedzeń Magic Seats ® zapewnia wiele możliwości konfiguracji foteli w celu uzyskania optymalnych warunków do przewozu pasażerów i bagaży.

We wnętrzu znajdziemy miękkie w dotyku materiały oraz przemyślane rozwiązania stylistyczne. Nowy system multimedialny Honda Connect, korzystający z siedmiocalowego ekranu dotykowego oferuje dostęp do przeglądarki internetowej, wiadomości podawanych w czasie rzeczywistym, informacji o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także do wielu internetowych stacji muzycznych.

Honda Jazz 2015 zostanie wyposażona w nowy, mocny i oszczędny silnik benzynowy 1,3 litra i-VTEC z serii Earth Dreams Technology. Bardzo dobre właściwości jezdne i doskonałe prowadzenie to zasługa zastosowania nowego, sztywniejszego i lżejszego podwozia oraz przeprojektowanego zawieszenia.

Pakiet systemów Advanced Driver Assist System, z kamerą oraz radarem średniego zasięgu, to  rozbudowana gama zaawansowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które debiutują w 2015 roku w nowej gamie modelowej Hondy.

Dzięki zastosowaniu nowej, globalnej platformy segmentu B, nowa Honda Jazz jest lżejsza i posiada sztywniejsze nadwozie od swojego poprzednika.

Zmodernizowane, lżejsze podzespoły zawieszenia - kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna typu H z tyłu - w połączeniu z większym rozstawem osi - zapewniają wysoką stabilność podczas jazdy poprzez naturalne ograniczanie przechyłów nadwozia. Jakość prowadzenia poprawiają również nowe amortyzatory redukujące wibracje przedostające się z nawierzchni do kabiny pasażerskiej. Dodatkowo, nowe, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego daje kierowcy jeszcze lepsze odczucie kontroli przednich kół.

Nowa geometria przedniego zawieszenia zaowocowała bardziej stabilnym i zwartym prowadzeniem, przez co nowy Jazz z większą precyzją i zwinnością pokonuje zakręty.

Nowe zawieszenie niweluje również hałasy i wibracje pochodzące z nawierzchni, zapobiegając przedostawaniu się niepożądanych odgłosów pracy do kabiny pasażerskiej. Komfortowe warunki jazdy to również zasługa gruntownego wyciszenia wnętrza. Inżynierowie Hondy skupili się głównie na wyciszeniu obszaru wokół deski rozdzielczej, stosując jednocześnie osłony aerodynamiczne podwozia, aby zredukować szum i opór powietrza.

W efekcie powstał samochód wyróżniający się wspaniałym wyciszeniem wnętrza i oferujący bezpieczne właściwości jezdne.

W momencie debiutu rynkowego Honda Jazz będzie oferowana z wydajnym i dynamicznym silnikiem benzynowym 1,3 litra i-VTEC wywodzącym się z serii Earth Dreams Technology. Jednostka generuje 102 KM przy 6 000 obr./min. i może współpracować z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub bezstopniową, automatyczną przekładnią CVT.

Nowy design nadwozia Hondy Jazz upodabnia ją do gamy nowych i odświeżonych modeli Hondy, które debiutują w 2015 roku.

Charakterystyczny przedni pas odzwierciedla motyw „unoszącego się skrzydła” zawarty w osłonie chłodnicy i reflektorach. Podobny projekt ozdabia wszystkie modele Hondy z rocznika 2015. Odważnie narysowany pas przedni w kształcie litery „X” unosi się wokół dolnych krawędzi reflektorów, ponad maskę silnika i wzdłuż linii dachu, w kierunku tylnego spoilera dachowego i opada na dolne nakładki zderzaka, tworząc obraz dość masywnego auta.

Dwa boczne przetłoczenia, mające swój początek przy przednich nadkolach, optycznie pochylają sylwetkę auta do przodu i sprawiają wrażenie, iż jest ono w nieustannym ruchu. Spoiler umieszczony na drzwiach bagażnika wraz z niemal pionową tylną szybą tworzą śmiały projekt, który uzupełniają wyprofilowane lampy zespolone.

Poczucie przebywania w obszernym przedziale pasażerskim potęguje duże okno dachowe, łączące się z panelem dachowym w tylnej części nadwozia. Okno, wraz z dużymi przednimi szybami, zapewnia doskonałą widoczność i pozwala doświetlić kabinę promieniami słońca.

Wśród wysokiej jakości materiałów zastosowanych do wykończenia przedziału pasażerskiego znalazły się czarne, miękkie w dotyku powierzchnie ozdabiające deskę rozdzielczą, precyzyjnie wykończone panele dekoracyjnie, kontrastująca tapicerka oraz polerowane, chromowane akcenty wykończeniowe.

Przyciski na kierownicy zapewniają kierowcy dostęp do najczęściej używanych funkcji i umożliwiają przełączanie pomiędzy różnymi zakładkami wyświetlanymi na centralnie umieszczonym ekranie - pięciocalowym LCD lub siedmiocalowym - systemu Honda Connect, w zależności od wersji.

Honda Connect działa w oparciu o system operacyjny Android, dzięki czemu wszystkie operacje można wykonywać za pomocą gestów znanych ze smartfonów. System daje szybki dostęp do usług internetowych, jak przeglądarka, wiadomości podawane w czasie rzeczywistym, informacje o pogodzie i utrudnieniach w ruchu, a także dostęp do serwisów społecznościowych i stacji muzycznych. Ponadto, Honda Connect umożliwia zainstalowanie dodatkowych aplikacji za pomocą dedykowanej usługi Honda App Center, pozwalającej na spersonalizowanie systemu. W opcji oferowana jest też nawigacja satelitarna Garmin.

Za pomocą ekranu dotykowego systemu Honda Connect, można również wyświetlić informacje o pojeździe, jak na przykład przebieg, zużycie paliwa czy czas podróży.

Co więcej, Honda Connect łączy się ze smartfonami i innymi urządzeniami multimedialnymi za pośrednictwem MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI oraz USB.

  • email Prześlij znajomemu
  • print Wersja do druku
  • Plain text Czysty tekst
Get Adobe Flash player
Tagi
Dla tego artykułu nie określono tagów
Nasz Rzeszów © 2006-2008. Wszelkie prawa zastrzeżone.